Minu kolmas puuvillatehas

May 24, 2020

Tõesti, minu kolmas puuvillaga möllamine. Seekord on töö palju mitmekesisem ja julgen öelda, et kõige meeldivam. Tööl võib vabalt telefoni kasutada ja muusikat kuulata. Eelmistes kohtades oli telefoni kasutamine rangelt keelatud. Siin on põhimõte, et kui töö tegemist telefonide kasutamine ei sega, siis võib kasutada. Saab seda aega natuke targalt ära kasutada ja näiteks podcaste kuulata. Siin tehases meeldib mulle rohkem ka sellepärast, et siin on kõik nii sõbralikud. Ülemus käib iga päev juttu ajamas - kuidas läheb, mis nädalavahetusel tegid, mis plaane veel on, näitab igasuguseid pilte ja räägib lugusid. 

Kuna ma olen juba puuvillatehaste tööst eelnevalt üpris süvitsi rääkinud, siis ei pea seda vajalikuks enam uuesti teha. Põhimõte on sama. Warrenis oli mul kolm positsiooni: books (arvuti, näidised), bags (kottide voltimine ja sildistamine) ja koristaja. Emeraldis oli mul neli positsiooni: books, bags, koristaja ja feeder bay (moodulite maha laadimine). Siin on mul lisaks eelnevatele veel õuetöö, kus tuleb väikese masinaga (Gator) moodulite vahel ringi sõita ja nuusutada, ega kuskil suitsulõhna ei ole. Puuvill süttib kergelt. Samuti tuleb pilk peal hoida, et puuvilla sees plastikutükke ei oleks. Aias tuleb ka puuvilla riisuda ja umbrohtu mürgitada. Väga lihtne ja see positsioon leiutati selleks, et tüdrukud saaksid vahest tehasest välja värske õhu kätte päikese alla. 

Praegune Narrabri tehas on Warreni ja Emeraldi omast kaks korda suurem. Siin on kaks tehast kokku pandud. See tähendab seda, et siin on kaks feeder bayd, kaks setti puuvillapuhastajaid, kaks pressiruumi jne. Kõike on topelt, seega on inimesi ka kaks korda rohkem. Meil on siin  casualidena ehk tavatöötajatena 11 eestlast, kaks soomlast, kaks sakslast ja kuus aussikat. Kokku seega 21 casuali. Lisaks veel permanendid, kes töötavad siin aastaringselt. Ma ei oska öelda, palju neid on. Pakun puusalt kümme. 

Palka saan $27.33 tunnis. Overtime ehk ületunnitasu on $32.79. Tööd teeme ideaalis 10h päevas (7.00-17.00), aga kuna vahepeal tuli vihma ja mooduleid toodi meile vähe, siis oleme teinud ka vähem tunde. Loodetavasti saame varsti juba iga päev ilusti 10h teha. 

Selline töögraafik on tüdrukutel. Mina olen number 3. Saan töötada peaaegu kõigi tüdrukutega (v.a kahega).

Puhkeruum. 

Ma olen kolme erinevat feeder bayd näiinud. Warrenis liikus masin moodulite suuna ning Emeraldis oli feeder bay kõrgenduse peal ja rullikud viisid moodulid masina suunas. Siin viib lint moodulid masina suunas. Feeder Bays on meie ülesanne moodulid maha laadida, tarbid kokku rullida, kiled kokku pressida ja lindist kõrvale kukkunud puuvill sinna peale tagasi panna.

 Nagu öeldud, siis on kõike kaks. Kaks feeder bayd ja kaks moonbuggyt (masin, mis korjab põllult moodulid peale).

 Meil on feeder bays ka oma punker, kuhu saame maha istuda, kui moodulid on lindil ja feeder bay on korras. 


 Press 9 - see press meeldib mulle vähem, sest siin on tempo kiirem ja ruumi üldine olemus on ka kuidagi kehvem. Tunnis teeme umbes 40-52 balei (lõppprodukt). Kõige rohkem oleme 10h päeva jooksul teinud umbes 510 balei. Warrenis oli tempo tunduvalt kiirem, seal tegime kõige rohkem 660 balei. Siin on kõndimist aga tunduvalt rohkem, sest näidise võtmise koht, näidisrulli tegemise koht ja arvuti on teineteisest eemal. Warrenis olid kõik põhimõtteliselt külje keeramise kaugusel.

 Kottide voltimine ja sildistamine on siin erinev nii Warreni kui Emeraldi tehasest. Ümber harjub siiski kiiresti, sest ega see töö midagi kontimurdvat ei ole.



 Forkajuht viib baleid sinna varju alla.




 Press 8.



 Warrenis ja Emeraldis panime koti kahekesi masina ümber, siin peab seda üksinda tegema. 




  Minu tavaline lebopoosi pilt, mida ma vist igas töökohas olen teinud.

 Ükspäev press 9 ei töötanud ja osad said õues konteinerit värvida. Mõnus soe ilm värvimiseks.

 Õuetööl Gatoriga ringi sõitmas.


 Kuna siin on ikkagi talv, siis tuleb end korralikult sisse mässida. Hommikuti on ikka väga külm, nii umbes 4-7°.

Kui plastikut mooduli seest kätte ei saa, siis teeme punase risti peale. 


Sinimustvalge.

Kelder. Koristajal on väga raske töö. Kaheksa või kümne tunniga peab meeletult suure tehase ära koristama - puhkeruum, suitsuruum, koridorid, vetsud, konsooliruum, pressiruumid, tehase ülemine korrus, levelid, põhikorrus, kelder ja keldri alumine osa. Ükspäev selle kõige koristamiseks kõndisin ma 26 000 sammu. Ringi rapsimist on palju ja koristamise päev meeldib ilmselt kõigile kõige vähem. Tavaliselt tuleb õuetüdruk päeva lõpus koristajale appi. 


Mul on veel hunnik pilte tehasest tegemata - ülemine korrus, levelid, põhikorrus, konsooliruum ja feeder bay lisapildid. Teen need millalgi hiljem.

24.05.2020

You Might Also Like

0 kommentaari